EN

Men's shirt collars: different types and how to choose them

   

Men’s shirts can also differ from one another because of their collar type. There are many variations, each one for a specific occasion.
Let’s look at a few collars and their different characteristics.


Straight-point collar


This is the classic collar, semi-open with a medium spread to show the top button on the shirt. It has removable stiffeners and is perfect for those who like to wear a tie. This collar is a great fit for all body types and any occasion, from the most formal through to totally informal.


Cutaway collar


This is a very open collar with a large spread and removable stiffeners. It is extremely elegant if accompanied by a tie with medium-sized knot for a decidedly youthful, trendy look. This is the collar for someone with a longer face and slender build.


English spread collar


A wide spread with very wide, open tips that tend to “run away” for a men’s shirt with a rather formal style. The perfect collar for a double-breasted jacket.


Men’s shirt with Mandarin collar


The Mandarin collar is ideal for those seeking elegant results. If buttoned, it gives a serious, original touch to a look, while worn open, it makes an outfit more casual and trendy. Perfect for a more informal occasion.


Wing collar shirt


This is the model worn for ceremonies and gala evenings, where a dinner suit is a must. This rigid collar with button wings can be worn with a bow or ascot tie and is a good fit for the longer neck.


Button-down collar


A semi-closed collar with mother-of-pearl buttons, to be worn open or with a skinny tie. A subtly formal model used on casual shirts, and perfect for square and slightly elongated faces.


Now you know the collar for you and for each different occasion, you can be sure to show off an impeccable look.


 

2 Comments
  • Carla Maria
    Mi piacciono molto le vostre camicie ,tessuto, modello.Perche' confezionate in Albania e non in Italia? Purtroppo ritengo che XACUS dovrebbe valorizzare ulteriormente il prodotto oltre che con materiali pregiati (spero italiani) con confezione del prodotto italiana.
    • › Xacus
      Buongiorno Carla, siamo felici che segua il nostro blog con attenzione. Giustamente la informiamo (come nei nostri cartellini) che Xacus produce da anni in due poli produttivi di proprietà basati in Italia e Albania. È scelta infatti del nostro rivenditore (negoziante) decidere se acquistare camicie prodotte in Italia o meno. Essendo i nostri standard qualitativi elevati non si riscontrano differenze nei nostri capi a seconda della provenienza e la scelta di produrre anche all'estero è per il desiderio di proporre ai nostri clienti finali un prodotto di confezione e materiali al top, mantenendo al contempo dei prezzi in linea alle situazioni macro economiche del mercato di riferimento. Xacus in Italia può essere considerato prodotto di lusso e cerchiamo di renderlo il più accessibile possibile: crediamo che dare l'opportunità a molti di indossare i nostri prodotti sia motivo di dimostrare una grande attenzione verso il nostro territorio, nel quale per altro Xacus genera un indotto lavorativo di quasi 500 persone. Per quanto riguarda le materie prime, ogni nostro capo è accompagnato da un cartellino che ne certifica la natura e Xacus ad oggi è la camiceria italiana che maggiormente impiega tessuti Italiani. Il nostro obbiettivo rimane il rispetto del prodotto e del cliente. Crediamo che 60 anni di presenza siano il giusto riconoscimento per questo impegno. A presto, Xacus Staff
  • Giuseppe
    Buongiorno... Ero alla ricerca di un prodotto di qualità.... Parlare con i commercianti di un prodotto fatto con cotone egiziano ( on conoscono il prodotto) ma che vendono.... Vedono solo il profitto. Comunque ho sfogliato i vostri cataloghi... Senz'altro comprerò online.... Si può utilizzare la partita iva?
    • › Giada - xacus -
      Buongiorno, l'acquisto con partiva IVA sarà possibile in autunno. Grazie per il commento!
Write a comment
Your email address will not be published.
The asterisk denotes a required field *
Notify me of the response via email